-

Warszawskie Inicjatywy Edukacyjne

Miło nam poinformować, że w ramach XIV edycji Warszawskich Inicjatyw Edukacyjnych nasza szkoła wygrała projekt na zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów

"Przedsiębiorczy i operatywni".

Cel zajęć to zdobycie praktycznej wiedzy z ekonomii i przedsiębiorczości oraz umiejętności korzystania z usług finansowych, jako niezbędnego element pomyślnego funkcjonowania młodych obywateli w nowoczesnym społeczeństwie. Zajęcia przeznaczone są dla uczniów z klas IV-VI. Uczestnicy zapoznają się ze sposobami oszczędzania, lokowania i przechowywania pieniędzy. Dowiedzą się jaką wartość ma praca oraz jak można gospodarować i dysponować pieniędzmi. Dowiedzą się o przyczynach powodujących straty finansowe oraz zapoznają się zasadami rozważnych zakupów. Poznają i zrozumieją znaczenie pojęć takich jak: giełda, kryzys, bank centralny, stopy procentowe, inflacja, kredyt, obligacja, inwestycja, środki publiczne, rynek pracy w trakcie zadań, zabaw i gier tematycznych. Uczestnicy poznają historię pieniądza oraz jego rolę na tle gospodarczo-społecznej historii świata i Polski.


Warszawskie Inicjatywy Edukacyjne

Miło nam poinformować, że w ramach XIII edycji Warszawskich Inicjatyw Edukacyjnych w naszej szkole odbywać się będą warsztaty

"Savoir vivre na talerzu".

Cykl tematycznych zajęć warsztatowych o zdrowym odżywianiu połączonych z nauką dobrych manier przy stole. Warsztaty przeznaczone są dla uczniów klas III. W trakcie zajęć i warsztatów uczniowie zapoznają się z zasadami dobrego zachowania przy stole podczas przygotowywania i spożywania posiłków. Dowiedzą się, jak zachowywać się przy stole w domu i restauracji, jak używać sztućców oraz zastawy obiadowej, jak powinniśmy jeść owoce takie jak banany, kiwi czy śliwki. Uczniowie zapoznają się również z podstawami zdrowego odżywiania. Poznają składniki odżywcze i witaminy, dowiedzą się co to jest gluten, węglowodany, czy inulina. Poznają zasadę łączenia produktów, jak też dowiedzą się dlaczego niekulturalnie i niezdrowo jest podjadać. Nauczą się korzystać z tabel kaloryczności i sami będą przygotowywać zdrowe, smaczne przekąski, sałatki i surówki. W restauracji poznają zasady układania sztućców i serwetek, a spotkanie z dietetykiem pozwoli im na rozwijanie wątpliwości, dlaczego warto zdrowo się odżywiać i co jeść aby dostarczyć paliwa naszemu mózgowi.


"Szkoła pełna zrozumienia"

"MILCZENIE SPOWODOWANE BRAKIEM MOWY NIGDY NIE JEST ZŁOTEM! Wszyscy mamy potrzebę porozumiewania się i kontaktowania ze sobą nawzajem - nie tylko jednym sposobem, lecz na wszystkie możliwe sposoby. Jest to podstawowa ludzka potrzeba, podstawowe ludzkie prawo. Co więcej, jest to podstawowa ludzka siła" (Williams, 2000)

Mutyzm wybiórczy dotyka 7 na 1000 dzieci! Mutyzm wybiórczy jest zaburzeniem lekowym, jest rozumiany jako ogromny lek przed byciem słyszanym lub nawet byciem widzianym podczas mówienia w pewnych okolicznościach.

Włączyliśmy się w ogólnopolską akcję SZKOŁA PEŁNA ZROZUMIENIA organizowaną przez Polskie Towarzystwo Mutyzmu Wybiórczego.

Akcja objęta jest honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka. Celem akcji jest zwiększenie świadomości na temat mutyzmu wybiórczego (selektywnego), a także zwrócenie uwagi na to, jak ważna jest komunikacja werbalna w codziennym życiu.

W miesiącu listopadzie na terenie szkoły będą prowadzone działania edukacyjne i wychowawcze.

W akcji o takiej nazwie bierze udział nasza szkoła. Regulamin akcji znajduje się tutaj


Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi mutyzmu.


plik1
plik2
plik3


Program "Szkoła z pomysłem na uczenie"

W ramach programu szóstoklasiści z naszej szkoły wzięli udział w ciekawych zajęciach. Więcej na ten temat znajduje się tutaj


Nasza Szkoła jest uczestnikiem projektu "Lepsza Szkoła". Jego celem jest pomoc w diagnozie umiejętności uczniów. Biorą w nim udział uczniowie klas czwartych.

Więcej informacji można znaleźć pod adresem ls.gwo.pl

Zapraszamy do zapoznania się z raportami związanymi z projektem.

  • Rozkład wyników ogólnopolskich (1)
  • Rozkład wyników ogólnopolskich (2)
  • Wynik szkoły na tle województwa i Polski (1)
  • Wynik szkoły na tle województwa i Polski (2)


  • O PROGRAMIE "WARS i SAWA"

    W tym roku nasza szkoła przystąpiła do programu: "WARS i SAWA", który jest elementem szerszego przedsięwzięcia edukacyjnego miasta: "Warszawskiego systemu wspierania uzdolnionych".

    Szkolny program wspierania uzdolnionych jest zgodny z misją naszej szkoły.

    Celem programu jest zwiększenie możliwości systemowego rozwijania uzdolnień uczniów Szkoły Podstawowej nr 4 im. Władysława Broniewskiego w Warszawie poprzez stworzenie warunków do osiągania sukcesów oraz promowanie ich na terenie szkoły i w środowisku lokalnym.

    Odbiorcą programu jest społeczność Szkoły Podstawowej nr 4 im. Władysława Broniewskiego w Warszawie. Uczniowie naszej placówki wykazują różnorodne uzdolnienia w pięciu obszarach: językowym, matematyczno-logicznym, artystycznym, społecznym i ruchowym.

    Pragniemy każdemu dziecku zapewnić warunki do ich optymalnego rozwoju.

    Decydując się na realizację tego programu mamy nadzieję uzyskać Certyfikat Prezydenta m.st. Warszawy.



    "Brzdące w re@lu" - 2b, 2c

    Klasy 2b oraz 2c brały udział w programie Profilaktycznym " Brzdące w re@lu - edycja III". Celem tego projektu było dotarcie do młodszych dzieci i ich rodziców, po to aby przeciwdziałać uzależnieniom od telewizji, dziecięcych gier i tabletów - już od podstaw procesu wychowawczego. Projekt ten zakładał uświadomienie rodzicom jakie szkody dla dzieci i ich prawidłowego rozwoju wyrządza nadmierne korzystanie z mediów cyfrowych.

    Zapraszamy do obejrzenia zdjęć































    Szkoła Podstawowa nr 4, im. Władysława Broniewskiego w Warszawie | rok szkolny 2018/2019