Sprzątanie świata w klasie 6b

We wrześniu uczniowie klasy 6 b wzięli się ostro do pracy. Trochę nietypowej, ale bardzo ważnej. Wszyscy z wielkim zapałem założyli rękawiczki i ruszyli na poszukiwania... śmieci w najbliższej okolicy naszej szkoły. Sprzątaliśmy pobliski park, ulice, teren przyszkolny. A wszystko po to by zdrowo żyć ! Zebraliśmy bardzo dużo worków pełnych śmieci. Była to lekcja poszanowania środowiska i uświadomiła uczniom odpowiedzialność społeczności lokalnej za wygląd najbliższej okolicy.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć

Recytacja wiersza K.I. Gałczyńskiego "Pieśń o żołnierzach z Westerplatte"

15 września na lekcji języka polskiego uczniowie z klasy 6f pięknie i wzorcowo recytowali jeden z najpiękniejszych wierszy K.I. Gałczyńskiego pt. "Pieśń o żołnierzach z Westerplatte".

Należy jednak pamiętać, że dla niektórych starszych osób wrzesień to miesiąc przywołujący bolesne wspomnienia.

Fonoholizm w klasie 6f

24 października 2017r. uczniowie z klasy 6f uczestniczyli na godzinie wychowawczej w niezwykłej dyskusji na temat nałogowego korzystania z telefonów komórkowych. Dzieci pracowały w kilkunastoosobowych zespołach tworząc plakaty, które stały się podstawą dyskusji na temat symptomów fonoholizmu. Zajęcia wzbudziły potrzebną refleksję nad codziennym wykorzystywaniem urządzeń cyfrowych.

6A na wycieczce w Muzeum Chopina i Ogrodach UW

28.09.2017 r. udaliśmy się na wycieczkę do Muzeum Chopina. Zwiedzaliśmy z przewodnikiem ekspozycję muzeum dowiadując się wiele na temat życia i twórczości kompozytora. Uczestniczyliśmy w lekcji "Jak komponował Fryderyk Chopin". Mieliśmy również możliwość skomponowania własnego utworu, co było dla nas ciekawym doświadczeniem. Następnym punktem naszej wycieczki były ogrody Uniwersytetu Warszawskiego. Wspinając się na ich szczyt mogliśmy podziwiać ich ciekawą formę jak również widoki na Warszawę.

WYCIECZKA KLASY 6F I 6D ŁOWICZ - SPOTKANIE Z FOLKLOREM

03.10.2017r.uczniowie z klas: 6f i 6d wraz z opiekunami p. Agnieszką Łućko, p. Małgorzatą Kołacińską i p. Alicją Kolmus wzięli udział w jednodniowej wycieczce do Łowicza. Wyjechaliśmy spod szkoły o godzinie 8.00.Następnie udaliśmy się do Sromowa gdzie zwiedzaliśmy muzeum ludowe Brzozowskich: rzeźby w ruchomych scenach z życia wsi łowickiej, stare meble, skrzynie posagowe oraz maszyny rolnicze i zabytkowe zaprzęgi konne. Potem udaliśmy się do Łowicza, gdzie czekał na nas spacer po niezwykłym rynku i zajęcia z twórcą ludowym. Pani pokazała nam w jaki sposób powstaje "wycinanka łowicka", obserwowaliśmy różnorodność jej form, kolorystykę, wzory oraz technikę powstawania tego niezwykłego rękodzieła. Do Warszawy wróciliśmy około 17-tej zadowoleni i pełni nowej wiedzy.

6A na wycieczce w Kazimierzu Dolnym

10 X 2017 r. pojechaliśmy na wycieczkę do Kazimierza Dolnego. Zwiedziliśmy Górę Trzech Krzyży, kamienice Przybyłów i Celejowską, ruiny zamku oraz basztę. Spacerowaliśmy promenadą wzdłuż Wisły a także wąwozem Małachowskim. Ostatnim punktem naszej wycieczki był rejs statkiem po Wiśle. Wrażenia po wycieczce pozostaną niezapomniane.

6b w Kazimierzu Dolnym

10 październiku klasa 6b pojechała podziwiać jesienne uroki Kazimierza Dolnego. Podziwialiśmy nadwiślańską promenadę, Górę Trzech Krzyży, Kościół farny. Na renesansowym rynku mieliśmy okazję przyjrzeć się ozdobnej attyce na kamieniczkach Przybyłów i Celejowskiej - najbardziej r ozpoznawalnych w Kazimierzu. Zwiedziliśmy najstarszy zabytek miasteczka ruiny zamku oraz pochodząca z XIII wieku basztę.

Czas w Kazimierzu upłynął nam także na spacerze do wąwozu Małachowskiego. Kazimierz i piękno przyrody podziwialiśmy także od strony Wisły na pokładzie statku.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć

KLASA 6G NA WYCIECZCE PRZYRODNICZEJ W "STAJNI WILGA"

23 października odbyła się wycieczka przyrodnicza do "Stajni Wilga". Uczniowie mogli zapoznać się ze zwyczajami i sposobem życia koni. Dodatkową atrakcją były zawody sportowe: tor zbudowany z przeszkód do jazdy konnej, wyścigi w workach, gąsienica. Po zawodach odbyły się przejażdżki konne oraz przejazd bryczką. Następną atrakcją wycieczki było pieczenie kiełbasek przy ognisku. Taki sposób spędzania czasu dostarczył uczniom wiele radości.

Zajęcia filmowe w klasie 6d i 6h

25 października 2017r. uczniowie z klasy 6h i 6 d pod opieką pani Agnieszki Łućko uczestniczyli w niezwykłych zajęciach tworzenia animacji filmowych metodą poklatkową. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się jak z serii nieruchomych obrazków stworzyć film, jak ożywić ulubione postaci z bajek i wierszy. Uczniowie zapoznali się także z różnymi technikami animacji filmowej, etapami tworzenia filmu ,sztuką montażu oraz zasadami projektowania scenografii. Zajęcia poprowadził instruktor z Domu Kultury "Włochy" Pan Hubert Gadomski.

NOWE HRYZONTY EDUKACJI FILMOWEJ - KLASA 6F, 6D

14 listopada uczniowie z klasy 6F i 6D brali udział w warsztatach filmowych w kinie Muranów. Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej to cykl projekcji realizowanych w ramach zagadnień tematycznych dostosowanych do wszystkich etapów edukacyjnych. Każdy pokaz filmu poprzedzony jest projekcją multimedialną wprowadzającą uczniów w tematy podejmowane w danym filmie. Zajęcia prowadzą czynni filmowcy i doświadczeni edukatorzy. Cały program NHEF jest zgody z podstawą programową i rekomendowany przez MEN.

Mój talent w klasie 6f

Niektórzy mówią, że szkoła zabija talent, ale nie Nasza.

28.11.2017 r. uczniowie z klasy 6F na lekcji języka polskiego prezentowali swoje talenty, pasje i zainteresowania.

Odkrywanie talentów to fascynująca przygoda i wspaniała zabawa. Prawdą okazało się stwierdzenie, że w każdym człowieku drzemie jakiś ukryty talent - trzeba go tylko w sobie obudzić, a potem starannie pielęgnować.

Spotkanie ze Strażą Miejską w klasie 6a

W I semestrze roku szkolnego 2017/2018 uczniowie klasy 6a uczestniczyli w spotkaniu ze strażą miejską, podczas którego przypomniane zostały zasady pierwszej pomocy.

Zajęcia były bardzo ciekawe, a uczniowie wykazali duże zainteresowanie. Bardzo dziękujemy Panu ze Straży Miejskiej za poświęcony czas.

Mikołajki w klasie 6g

Uczniowie klasy 6g Mikołajki rozpoczęli już 5 grudnia od ozdabiania koszulek hasłami symbolizującymi najważniejsze dla nich wartości. Pracowali pod nadzorem wychowawcy klasy. W dniu Św. Mikołaja czyli 6 grudnia wszyscy uczniowie ubrali się w przygotowane wcześniej koszulki. Przedstawione hasła wzbudziły duże zainteresowanie wśród koleżanek i kolegów.

Mikołajki w klasie 6f

5 grudnia klasa 6F świętowała Mikołajki. Każdy uczeń kupił dla swojej koleżanki lub kolegi drobny prezent. Okazało się, że drobiazgi za niewielką kwotę mogą sprawić ogromną radość. Niesamowitą niespodzianką były dodatkowe paczuszki ze słodyczami przygotowane dla uczniów przez rodziców Sala wypełniała się pozytywną energią i świątecznym nastrojem.

Mikołajki w klasie 6a

6 grudnia jak co roku odwiedził nas Mikołaj:) Prezenty sprawiły nam mnóstwo radości. Miejmy nadzieję, że w przyszłym roku również o nas nie zapomni :)

Wigilia w kalsie 6d

22 grudnia 2017 roku odbyła sie Wigilia klasy 6d. Wszyscy podzielili się opłatkiem i złożyli sobie życzenia. Wiktoria na gitarze a Staś na akordeonie zagrali kolędy. Wspólnie zjedliśmy pyszności przygotowane przez uczniów i rodziców i radośnie śpiewaliśmy kolędy. Panowała miła i świąteczna atmosfera.

Zapraszamy do obejrzenia zdjeć

Klasa 6 g w Teatrze Roma

12 stycznia 2018r. uczniowie klasy 6 g wraz z wychowawcą wybrali się do Teatru Roma na spektakl pt. "Mały Książę" opowiadający o miłości oraz o tęsknocie za przyjaźnią. Główny bohater przypomina o tym, że "wszyscy dorośli byli kiedyś dziećmi, tyle, że tylko nieliczni z nich o tym jeszcze pamiętają". Spektakl ten wzbogacił oglądających uczniów o właściwe zrozumienie prawdziwej przyjaźni i innych wartości ponadczasowych.

Warsztaty twórcze - 6F

21.02.2018 r klasa 6f wzięła udział w warsztatach twórczych pod tytułem "Wartość słowa" zorganizowanych przez Bibliotekę Skorosze. Moderatorem warsztatów był Marek Samserski - felietonista, pisarz, autor opowiadań, tekstów piosenek i bajek dla dzieci.

Na zajęciach uczniowie dowiedzieli się na czym polega wieloznaczność słów, jak ważną rolę odgrywa codzienne czytanie, poszerzyli swoje myślenie przestrzenne i doznali radości z wspólnego tworzenia kalamburów językowych.

Zasady kulturalnego zachowania - 6F

22 lutego 2018 roku na godzinie wychowawczej dzieci z klasy 6F dogrywały scenki dotyczące kulturalnego zachowania w różnych sytuacjach, np.: w pociągu, sklepie, sali lekcyjnej, teatrze, przystanku autobusowym itp. Uczniowie w ciekawy i atrakcyjny sposób mówili o zasadach dotyczących ustępowania starszym miejsca, niehałasowania w miejscach publicznych , niespóźniania się, itp.

Adam Mickiewicz - wieszcz narodowy w klasie 6f

W piątek 23 lutego 2018 roku klasa 6F na lekcji języka polskiego poznała życie i twórczość Adama Mickiewicza. Na początku zajęć został wyrecytowany fragment inwokacji "Pan Tadeusza".

Każdy uczeń wykonał dowolną techniką plakat, folder lub broszurę dotycząca twórczości wielkiego Polaka. Celem lekcji było rozbudzenie zainteresowań twórczością Adama Mickiewicza i wykazanie intersującej roli dzieł poety.

Dzień kobiet w 6d

8 marca 2018 roku świętowaliśmy Dzień Kobiet. Chłopcy złożyli życzenia Pani Dyrektor, Paniom nauczycielkom i koleżankom z klasy. Dziewczynki dostały piękne hiacynty i poduszki dekoracyjne, z których bardzo się ucieszyły. To był bardzo miły czas!

Prelekcja w klasie 6d

10 kwietnia uczniowie klasy 6 b udali się na prelekcję zorganizowaną w DK Miś". Wykład o życiu Tadeusza Kościuszki poprowadził dr Marek Krześniak -prezes Polskiej Fundacji Kościuszkowskiej. Przybliżył on historię bohatera narodowego nie tylko dla Polski, ale także dla Stanów Zjednoczonychi. Dzięki wykładowi poznaliśmy jego dzieje od młodości do końca życia oraz najwalniejsze wydarzenia w czasie powstania kościuszkowskiego w 1794 r.

Żywa lekcja historii w klasie 6b

Klasa 6 B w dniu 19 kwietnia uczestniczyła w żywej lekcji historii. Spotkanie odbyło się z seniorami kręgu harcerstwa w Ursusie. Pani Hanna Murawska, instruktorka od 61 lat, przybliżyła specyfikę działalności harcerzy z Szarych Szeregów w czasie okupacji oraz obecnie. W sposób bardzo interesujący opowiadała o własnych przeżyciach związanych z życiem w mundurze harcerskim. Natomiast pan Andrzej Pokrzywa, syn jednego z założycieli harcerstwa w Ursusie, przybliżył sylwetkę powstańca warszawskiego i "zawiszaka" Jana Graczyka. Postać ta jest szczególnie bliska społeczności naszej szkoły w związku z rzeźbą Szarych Szeregów jego autorstwa, która znajduję się na terenie placu szkoły. Podczas tego spotkania uczniowie mieli okazję zapoznać się z charakterystycznymi elementami stroju harcerzy dawniej i dziś. Wizytę zaliczamy do bardzo pouczających i ciekawych.

Klasa 6b dna o zdrowie

Dbając o nasze zdrowie staramy się aktywnie spędzać czas. Uczniowie klasy 6b nie zapominają również o zdrowym odżywianiu. W związku z tym uczniowie przygotowali prezentacje swoich ulubionych dań w zdrowej wersji. Na początku każdy z uczniów opowiadał jakich użył składników i w jaki sposób zostało jego danie przygotowane. Zwracaliśmy szczególną uwagę na te aspekty, gdyż każde danie, nawet słodycze, można przyrządzić w wersji fit. Po zaprezentowaniu wszystkich apetycznie wyglądających przekąsek i dań nastąpiło najlepsze: wspólne zjedzenie przygotowanych potraw. Była chyba to najsmaczniejsza lekcja w naszej klasie, a na pewno najzdrowsza

Klasa 6b tworzy budowle

Uczniowie klasy 6 b mieli do wykonania nietypowe zadanie. Podzieleni na grupy stali się plemionami gdzieś w odległej krainie, która obfituje w liczne rzeki. Plemiona te postanowiły się ze sobą spotkać na wspólne świętowanie. Zatem wymyślili: zbudujemy most! Na każdym brzegu ruszyły budowy, by spotkać się w połowie drogi nad rzeką. Jednak nie było to takie proste, gdyż do budowy mogło posłużyć jedynie kilka przedmiotów np. kolorowe słomki, sznurek, tektura, plastelina rolki. Utrudnieniem była niemożliwość porozumiewania się konkretnych grup. Zadanie okazało się nie lada wyzwaniem, ale zintegrowało zespół klasowy podczas wspólnej aktywności. Niektórym grupom udało się zbudować całkiem solidne mosty. Niektórzy mieli wspaniałe pomysły na konstrukcje, które jednak nie zawsze wytrzymały oddziaływanie przyciągania ziemskiego

Lekcja terenowa w klasie 6b

27 kwietnia 2018 r. klasa 6 b udała się na lekcję terenową "Gorący Listopada 1918 r." organizowaną przez Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku. Celem powyższych zajęć było poznanie dawnej Warszawy w kontekście bardzo ważnych wydarzeń politycznych, które umożliwiły odzyskanie przez Polskę niepodległości. Edukatorka muzeum przybliżyła uczniom w przystępny sposób miejsca w Warszawie związane z Józefem Piłsudskim, kluczową postacią w momencie formowanie się II Rzeczpospolitej. Uczniowie bawiąc się w redaktorów wydania specjalnego "Kurjera Warszawskiego" uzupełniali w parach informacje związane z listopadem 1918 r. oraz osobą Józefa Piłsudskiego i jego warszawskimi miejscami.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć

Szkoła Podstawowa nr 4, im. Władysława Broniewskiego w Warszawie | rok szkolny 2017/2018