Varsavianistyczna Szkoła
2018/2019

"Zajęcia varsavianistyczne" w klasie 1a

19 października uczniowie klasy Ia poznali legendę o warszawskiej syrence. Były to pierwsze zajęcia, w których poznawały legendy i historię Warszawy. Oglądały prezentację multimedialną o Warszawie. Wykonały również prace plastyczne - wydzieranki "Warszawska Syrenka". Uczniowie są dumni, że mieszkają w stolicy.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć

1d - Projekt "Poznajemy Naszą Polskę"

Od jakiegoś czasu realizujemy w klasie projekt, który pozwoli nam na lepsze poznanie naszego kraju. W ramach projektu podczas zajęć poznaliśmy nasze symbole narodowe, różne krainy geograficzne, ciekawe miejsca, stolice oraz legendy i ciekawostki związane z Polską. Zapoznaliśmy się też z mapą konturową i fizyczną Polski.

Podczas lekcji o Warszawie oglądaliśmy prezentację. Potem podzieliliśmy się na grupy i układaliśmy z rozsypanki zdania o Warszawie. Na koniec każda grupa wykonała plakat dotyczący ciekawych miejsc w naszej stolicy.

Podsumowaniem projektu będzie lapbook o Polsce, do którego wklejamy różne materiały z zajęć, nasze prace plastyczne i karty pracy.

Przygotowaliśmy też przedstawienie pod tytułem "Z biegiem Wisły", które zaprezentowaliśmy na podsumowaniu konkursów w naszej szkole.

STARÓWKA szlakiem warszawskich legend - 1a

Wiosną IA wybrała się na Starówkę. Wiosenna pogoda sprzyjała spacerom. Przypomnieliśmy sobie legendy o Warszawie i oglądaliśmy miejsca z nimi związane. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Zamku Królewskiego. Obejrzeliśmy Kolumnę Zygmunta, mury obronne z Barbakanem, Rynek Starego Miasta z pomnikiem Syrenki . Obejrzeliśmy ponadto najwęższą kamienicę w Warszawie i Niemy Dzwon na Kanonii. Podziwialiśmy panoramę Warszawy z Gnojnej Góry. Poznaliśmy legendę kamiennego lwa przy archikatedrze. Wycieczkę zakończyliśmy przejażdżką pierwszymi w historii Warszawy ruchomymi schodami na trasie W-Z.

Wycieczka do Wilanowa klasy 2a

Wycieczka do Wilanowa została zaliczona do jak najbardziej udanych. W Pałacu króla Jana III Sobieskiego dowiedzieliśmy się o pięknej sztuce pisania jaką jest kaligrafia. Każdy z nas mógł napisać piórem używając przy tym atramentu własną wizję pięknych literek. O całej sztuce opowiadał nam pan w stroju, jaki obowiązywał w tamtych czasach. Następnie weszliśmy do Pałacu Wilanowskiego, gdzie oglądaliśmy jego wnętrza.

1B z wizytą na terenie Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina

Początek nowego roku rozpoczęliśmy wyprawą na warszawskie lotnisko, aby poznać pracę Służby Celno - Skarbowej i w tym rolę psów oraz zajrzeć w miejsca, gdzie zwykły człowiek - podróżny nie ma dostępu. Wycieczkę zaczęliśmy od tarasu widokowego, z którego mogliśmy obserwować startujące i lądujące samoloty. Dowiedzieliśmy się kim jest celnik, jaka jest jego rola na terenie lotniska i z jakimi niebezpieczeństwami wiąże się jego praca. Oglądaliśmy przedmioty zarekwirowane pasażerom - zakaz na ich wwożenie do kraju (m.in. kość słoniowa, skóra węża, wypchany krokodyl). Uczestniczyliśmy przy prześwietlaniu bagaży i staraliśmy się rozpoznawać na monitorach co w nich się znajduje. Przyglądaliśmy się pracy psów, których zadaniem jest wywąchiwanie niebezpiecznych i niedozwolonych rzeczy czy substancji znajdujących się w bagażach. Na zakończenie spotkania z czworonożnymi celnikami mogliśmy się z nimi krótko pobawić.

Fauna i flora Wilanowa oczami uczniów z 2d

6 września 2018 uczniowie klasy 2d pojechali autokarem na wycieczkę autokarem do Wilanowa. Na miejscu uczestniczyli w wycieczce Zielona wyprawa- poznawali faunę i florę Parku w Wilanowie. Poznali zwierzęta i owady, oraz ich cykle rozwojowe, nauczyli się rozpoznawać pszczołę. To była bardzo pouczająca wycieczka.

Klasa 2b obchodzi Święto Niepodległości

7 listopada klasa 2b była w Parku Saskim na warsztatach z okazji Święta Niepodległości. Plenerowe warsztaty przeniosły nas w odległe czasy, kiedy to Polski nie było na mapie Europy. Zmierzyliśmy się z trudnym tematem rozbiorów naszego kraju, utraty niepodległości i powolnego dochodzenia do jej odzyskania. Następnie udaliśmy się do Grobu Nieznanego Żołnierza, gdzie wpisaliśmy się do pamiątkowej księgi, a następnie obejrzeliśmy zmianę warty przy pomniku.

2 C w Łazienkach Królewskich

30 kwietnia 2019 r. klasa 2 C pojechała na lekcję muzealną w Łazienkach Królewskich.

Tego dnia pogoda dopisała, więc uczniowie z zainteresowaniem wędrowali po alejkach pięknego parku do pałacu Na Wyspie z Królewską Galerią Obrazów.

To w tej letniej rezydencji króla Stanisława Augusta - reformatora, filozofa w koronie, mecenasa i kolekcjonera sztuki, w otoczeniu najwspanialszych dzieł sztuki dzieci dostały sporą porcję wiedzy połączoną z zabawą.

Uczestnicy lekcji muzealnej " Zostań nadwornym artystą" odbyli podróż w czasie, zgłębiając dzieje Łazienek Królewskich, a także wcielając się w rolę nadwornych artystów króla, odkrywając tajniki ich warsztatu. Przewodnikami po XVIII-wiecznym świecie sztuki byli królewscy artyści: Marcello Bacciarelli i André Le Brun.

Panie edukatorki w interesujący i atrakcyjny sposób przekazały dzieciom najważniejsze informacje związane z twórczością artystów z czasów króla Stanisława Augusta Poniatowskiego.

Klasa 6a na Cmentarzu Powązkowskim w Warszawie

19 października klasa 6 a uczestniczyła wycieczce na Powązki. Odwiedziliśmy tam wiele grobów znanych zasłużonych osób.

Stare Powązki, najsłynniejszy cmentarz Warszawy, został założony pod koniec XVIII. Do dzisiaj jest miejscem pochówku znanych i zasłużonych Polaków. Szacuje się, że spoczywa tam milion osób.

"Cmentarz Starych Powązek, jeden z najpiękniejszych i szczególnie cennych w Europie, jest panteonem dwustu lat trudnej sławy i chwały Warszawy. Jego wyjątkowe znaczenie polega na tym, że stanowi wszechstronnie bogate muzeum dziejów miasta, którego już nie ma" - pisał Jerzy Waldorff, założyciel i wieloletni przewodniczący Społecznego Komitetu Opieki nad Starymi Powązkami.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć

Szkoła Podstawowa nr 4, im. Władysława Broniewskiego w Warszawie | rok szkolny 2019/2020