O szkole
Nekrolog
Warsztaty o życzliwości, emocjach i asertywności
W ostatnich dniach uczniowie naszej szkoły brali udział w warsztatach rozwijających kompetencje społeczne i emocjonalne w ramach programu TANDEM. Warsztaty zostały sfinansowane przez Urząd Dzielnicy Ursus m.st.Warszawy. Drugoklasiści uczestniczyli w zajęciach "Dobra komunikacja i życzliwość w klasie", podczas których rozmawiali o przyjaźni, pomaganiu innym i rozwiązywaniu konfliktów. Trzecio i czwartoklasisci poznawali "Dobre sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami", ucząc się, jak rozpoznawać emocje i reagować na nie w sposób konstruktywny. Uczniowie klas piątych i szóstych uczyli się jak być asertywnym i reagować na postawy agresywne oraz zachowania przemocowe podczas zajęć "Jestem asertywny, nie agresywny". Natomiast uczniowie ósmych klas zostali uwrażliwieni na zjawisko cyberprzemocy podczas zajęć "#POWSTRZYMAJhejt". Był to wartościowy czas refleksji, rozmów i wspólnej nauki.
Warszawska akcja "Zima w mieście" 19 stycznia – 30 stycznia 2026 r.
Zapisy do akcji „Zima w Mieście” 2026, przy wsparciu elektronicznego systemu zgłoszeń rozpoczną się 21 listopada 2025 r. od godziny 16.00 (piątek) i potrwają do 07 grudnia 2025 r. godz. 24.00 (niedziela) zgodnie z zasadami postępowania rekrutacyjnego. Szczegółowe informacje w linku do systemu rekrutacyjnego: warszawa-zimawmiescie.pzo.edu.pl
Tegoroczna akcja "Zima w mieście" w dzielnicy Ursus w będzie realizowana w Szkole Podstawowej nr 360 oraz Szkole Podstawowej nr 11.
Projekt "Uczniowie zmieniają cukrzycę"
W trosce o zdrową przyszłość naszych uczniów z przyjemnością informujemy, że nasza szkoła dołączyła do programu edukacyjnego „Uczniowie zmieniają cukrzycę”. Celem projektu jest edukacja w zakresie profilaktyki cukrzycy typu 2 oraz choroby otyłościowej.
Chcemy wspólnie z Państwa pomocą, budować świadomość, że wybory dokonywane przez nasze dzieci w zakresie odżywiania czy aktywności fizycznej, mają wpływ na ich życie – teraz i w przyszłości. Z badań bowiem wynika*, że polskie dzieci są zaliczane do najszybciej przybierających na masie ciała w Europie. Jeszcze w latach 70. ubiegłego wieku nadmierną masę ciała notowano w naszym kraju u mniej niż 10% uczniów, podczas gdy obecnie już co piąte dziecko w wieku szkolnym (22%) boryka się z nadwagą lub otyłością, będąc tym samym w grupie ryzyka rozwoju cukrzycy typu 2.
W ramach programu, organizatorzy przygotowali szereg materiałów, dzięki którym uczniowie dowiedzą się, czym jest cukrzyca, zobaczą z jakimi skutkami wiąże się nieodpowiednio kontrolowana choroba oraz przekonają się, że diagnoza nie oznacza rezygnacji z marzeń.
Materiały, które zostały opracowane we współpracy z ekspertami, zostały dostosowane do wieku dzieci odpowiednio dla uczniów klas 0-3 oraz 4-6.
90-minutowe lekcje, będą prowadzone przez doświadczonych edukatorów diabetologicznych. Dodatkowo zachęcamy do odwiedzenia interaktywnej wystawy narządów najbardziej narażonych na powikłania cukrzycy stworzonej w technologii 3D pod hasłem „Zobacz, dotknij, poczuj” oraz zapoznania się animacjami, bajką terapeutyczną – słuchowiskiem. Integralną częścią projektu są też broszury edukacyjne oraz prezentacje i pomoce dydaktyczne. Część materiałów uczniowie otrzymają do domu.
Program „Uczniowie zmieniają cukrzycę” będzie obecny w naszej szkole od 12 do 17 listopada 2025r. Harmonogram lekcji dla uczniów klas 0-3 oraz klas 4-6, zostanie ustalony indywidualnie, w porozumieniu z wychowawcami.
Wystawę edukacyjną „Zobacz, dotknij, poczuj” będzie można zobaczyć w tym samym terminie szkoły.
Projekt „Uczniowie zmieniają cukrzycę” jest częścią niekomercyjnego, globalnego programu Miasta dla zdrowia (Cities for better health) obejmującego ponad 50 miast na całym świecie. Organizatorami inicjatywy Cities for better health są Novo Nordisk, Steno Diabetes Center Copenhagen oraz University College of London. Partnerami projektu w Polsce są Miasto Stołeczne Warszawa, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń (WCIES) oraz Urząd Miasta Krakowa.
* Stalmach M. , Polskie badania populacyjne u dzieci, młodzieży i młodych dorosłych: COSI: Chilhood Obesity Surveilance Initiative - 8 latki w badaniu WHO. Konferencja: Czy to już epidemia otyłości w Polsce. Dynamika nadwagi i otyłości w cyklu życia – wyniki polskich badań populacyjnych u dzieci, młodzieży i młodych dorosłych”, Instytut Matki i Dziecka i Instytut Kardiologii im. Prymasa Tysiąclecia Stefana Kardynała Wyszyńskiego, Warszawa, 2018
Apel z okazji Narodowego Święta Niepodległości dla klas I-III
Uczniowie klas trzecich przygotowali uroczysty apel z okazji Narodowego Święta
Niepodległości. Uroczystość rozpoczęła się od wspólnego odśpiewania hymnu
narodowego.
W części artystycznej dzieci przedstawiły scenkę ukazującą utratę niepodległości
przez Polskę. Na scenie pojawiła się Polska, ułani oraz chłopcy grający rolę trzech
zaborców – Austrii, Rosji i Prus. Całość uzupełniały komentarze konferansjerów,
którzy w prosty sposób tłumaczyli widzom kolejne wydarzenia i przypominali trudne
losy naszej ojczyzny.13Podczas występu uczniowie wykonali pieśni patriotyczne, m.in. „Szara piechota”,
„Wojenko, wojenko” oraz „Przybyli ułani pod okienko”. Dzieci zaprezentowały także
tańce z pomponami, szarfami i flagami w barwach biało-czerwonych.
Apel zakończyła wzruszająca piosenka „Kochana Polsko”, którą uczniowie wykonali z
wielkim zaangażowaniem i patriotycznym duchem. Uroczystość była piękną lekcją
historii, miłości do ojczyzny i wspólnego świętowania wolności. Apel został przyjęty z
entuzjazmem i wzruszeniem przez uczniów oraz nauczycieli.
Szkolne obchody Święta Niepodległości
Narodowe Święto Niepodległości to dzień, w którym wspominamy trudną drogę Polski do wolności. Dziś, będąc świadkami uroczystego apelu, który przygotowały dla nas klasy 7a i 7b, mogliśmy przypomnieć sobie nie tyko fakty z podręczników, ale przede wszystkim emocje, nadzieje i poświęcenie tych, którzy walczyli o naszą wolność.
3Żyjemy w czasach, gdy znów mówi się o wojnach, podziałach, granicach. Nie chcemy, aby historia zatoczyła koło. Nie chcemy nienawiści. Nie chcemy wojen. Chcemy żyć w pokoju - w kraju wolnym, mądrym i odpowiedzialnym.
Szkoła do hymnu
W piątek, 7 listopada 2025 roku, o symbolicznej godzinie 11:11 uczniowie i nauczyciele wspólnie odśpiewali „Mazurka Dąbrowskiego”, wyrażając w ten sposób swoją radość i dumę z bycia Polakami.
Razem z tysiącami szkół w Polsce i za granicą uczciliśmy 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości.
Kondolencje
„Przygody Pana Kropelki” - uczniowie kl. 3c odkrywają tajemnice wody na Wydziale Fizyki UW
W dniu 27.10.2025r. uczniowie klasy 3c uczestniczyli w warsztatach na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego zatytułowanych „Przygody Pana Kropelki - odkrywamy świat wody”. Podczas zajęć mieli okazję samodzielnie przeprowadzać ciekawe doświadczenia fizyczne lub obserwować ich przebieg, a następnie porównywać swoje obserwacje z naukowymi wyjaśnieniami.
10Była to wyjątkowa lekcja, która w atrakcyjny sposób łączyła naukę z zabawą. Uczniowie z entuzjazmem odkrywali tajemnice wody, a udział w warsztatach dostarczył im wielu radości i niezapomnianych wrażeń.
Wycieczka klasy 3c do Muzeum Narodowego w Warszawie
23 października 2025 roku uczniowie klasy 3c uczestniczyli w wycieczce do Muzeum Narodowego w Warszawie. Głównym punktem programu była lekcja muzealna, pt. „Obrazy mistrza Jana”, poświęcona twórczości Jana Matejki, jednego z najwybitniejszych polskich malarzy. Celem wyjazdu było poznanie dorobku artysty, jego talentu, kunsztu oraz znaczenia dla polskiej kultury i historii.
5Podczas zajęć uczniowie wysłuchali interesującej prelekcji na temat życia i dzieł Jana Matejki, a następnie obejrzeli jego najważniejsze obrazy. Największe wrażenie wywarło na wszystkich spotkanie z monumentalnym płótnem „Bitwa pod Grunwaldem”. Uczniowie mogli z bliska podziwiać bogactwo detali, ekspresję postaci oraz mistrzostwo wykonania tego niezwykłego dzieła.
Lekcja muzealna okazała się ciekawą i wartościową formą nauki historii oraz sztuki, umożliwiającą bezpośredni kontakt z twórczością wielkiego mistrza. Uczestnicy wrócili z wycieczki pełni wrażeń, z poszerzoną wiedzą i nowym spojrzeniem na malarstwo historyczne.
Podczas pobytu w muzeum uczniowie odwiedzili także Galerię Sztuki Starożytnej, gdzie mogli zobaczyć prawdziwe mumie oraz różnorodne sarkofagi, od monumentalnych po maleńkie, misternie zdobione. Wystawa wzbudziła ogromne zainteresowanie, ponieważ dzieci z fascynacją odkrywają wszystko, co tajemnicze i niezwykłe.
Pomieszczenie z mumiami spowite było półmrokiem, co potęgowało wrażenie tajemnicy i sprawiało, że spotkanie z historią sprzed tysięcy lat stało się dla wszystkich niezapomnianym przeżyciem.
Pobyt w Muzeum Narodowym był wyjątkowym doświadczeniem, które uczniowie z pewnością zapamiętają na długo. Atmosfera wycieczki była radosna i pełna ciekawości- dzieci chętnie zadawały pytania, dzieliły się spostrzeżeniami i z entuzjazmem uczestniczyły w każdym punkcie programu.
Sportowe emocje na najwyższym poziomie – uczniowie SP nr 4 w finale!
22 października 2025 r. w Szkole Podstawowej nr 360 przy ul. Dzieci Warszawy 42 A odbyły się eliminacje do Wioślarskiego Tytana Warszawy – niezwykle emocjonującego wydarzenia sportowego, które co roku gromadzi setki młodych miłośników sportu.
Szkołę Podstawową nr 4 reprezentowało aż 72 uczniów z klas 5–8, którzy z ogromnym zaangażowaniem i sportowym duchem rywalizowali o miejsce w wielkim finale.
3Z dumą informujemy, że do finału Wioślarskiego Tytana Warszawy, który odbędzie się 17 grudnia 2025 r., awansowali:
• z klasy 5d – Karolina Mazurek, Wiktor Wyrębek
• z klasy 6a – Grzegorz Imosa, Łukasz Niedziński
• z klasy 7d – Urszula Zając
Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom udziału w zawodach, a finalistom życzymy powodzenia w grudniowej walce o tytuł Tytana!
Dzień Edukacji Narodowej w naszej szkole
14 października w naszej szkole odbyła się wyjątkowa uroczystość z okazji Dnia Edukacji Narodowej przygotowana przez uczniów klas 7c i 7d wraz z wychowawcami. Uczniowie wyrazili swoją wdzięczność wszystkim nauczycielom i pracownikom szkoły. Szczególnym punktem programu była pełna humoru Gala Przedmiotowych Oscarów 2025, podczas której uczniowie przyznali symboliczne nagrody ulubionym przedmiotom szkolnym. Nie zabrakło także występów artystycznych - Maja i Zosia zachwyciły publiczność muzycznymi interpretacjami. Na zakończenie klasa 7c została wyróżniona przez grono pedagogiczne jako najbardziej sympatyczna klasa w szkole. Gratulujemy!
28
Warsztaty kulinarne w klasach trzecich – „Wiem, umiem, rozumiem”
9 października 2025 r. we wszystkich klasach trzecich odbyły się trzecie zajęcia w ramach Miejskiego Projektu Edukacji Żywieniowej „Wiem, co jem”, pod hasłem „Wiem, umiem, rozumiem”- warsztat kulinarny.
8Podczas spotkania uczniowie samodzielnie przygotowywali:
- słodko-kwaśną sałatkę,
- pomidorową pastę do kanapek,
- zielony koktajl witaminowy.
Dzięki produktom zakupionym przez rodziców dzieci z ogromnym entuzjazmem przystąpiły do kulinarnych wyzwań. Zajęcia odbywały się w grupach, co sprzyjało współpracy i wzajemnej pomocy. Uczniowie pamiętali o wszystkich zasadach higieny, umyli ręce, założyli fartuszki i zabezpieczyli włosy.
Z pomocą nauczycieli i prowadzących powstały zdrowe, kolorowe i pełne wartości odżywczych potrawy, które nie tylko świetnie smakowały, ale również dostarczyły uczniom porządnej dawki energii na dalszą część dnia w szkole.
Praca była dla dzieci wielką przyjemnością, a kuchenne eksperymenty przyniosły mnóstwo radości i satysfakcji. Takie praktyczne zajęcia są doskonałym sposobem, by w przystępny i atrakcyjny sposób pokazać, co jest zdrowe i dobre dla naszego organizmu.
Z pewnością warto organizować ich więcej!
🎨 Wystawa o malarstwie Jana Matejki w naszej szkole
W tym tygodniu uczniowie naszej szkoły mieli okazję przenieść się w świat historii i sztuki dzięki wyjątkowej wystawie poświęconej twórczości Jana Matejki – jednego z najwybitniejszych polskich malarzy.
Podczas wystawy uczniowie poznali najważniejsze dzieła artysty, takie jak Bitwa pod Grunwaldem, Hołd pruski czy Stańczyk, a także ciekawostki z życia malarza. Ta atrakcyjna i ciekawa ekspozycja została udostępniona przez Instytut Papieża Jana Pawła II w Warszawie.
9Wystawa stała się inspiracją do wielu rozmów z uczniami o historii Polski, patriotyzmie i roli sztuki w kształtowaniu tożsamości narodowej.
SP nr 4 zdobyła pierwsze miejsce w Teście Coopera!
Serdeczne podziękowania kierujemy do wszystkich uczniów, rodziców i nauczycieli, którzy wzięli udział w Teście Coopera. Dzięki Waszej wytrwałości, sportowej rywalizacji i ogromnemu zaangażowaniu nasza szkoła zdobyła pierwsze miejsce!
Razem udało nam się „wybiegać” 3000 zł na sprzęt sportowy, który posłuży całej społeczności szkolnej i pozwoli nam jeszcze lepiej rozwijać sportowe pasje.
Dziękujemy za wspólną pracę, energię i ducha walki, który pokazaliście!
Zespół nauczycieli wychowania fizycznego
Hejnalista w klasach III
W dniach 29 września oraz 3 października uczniowie klas III uczestniczyli w wyjątkowej lekcji muzyki, podczas której spotkali się z hejnalistą ze Straży Miejskiej m.st. Warszawy. Mieli możliwość poznać historię powstania hejnału, a co najważniejsze - mogli usłyszeć Hymn Polski, hejnał warszawski oraz inne znane melodie zagrane na trąbce. Niewątpliwie była to niezwykła lekcja muzyki, która dostarczyła uczniom wielu niezapomnianych wrażeń.
Ślubowanie klas pierwszych – wyjątkowy dzień w SP 4
Dnia 2 października 2025 r. w Szkole Podstawowej nr 4 odbyło się uroczyste ślubowanie uczniów klas pierwszych. To jedno z najważniejszych wydarzeń w życiu każdego pierwszoklasisty – moment oficjalnego przyjęcia do społeczności szkolnej.
Uroczystość rozpoczęła się od powitania gości, nauczycieli, rodziców oraz bohaterów dnia – pierwszoklasistów. W pięknie udekorowanej sali dzieci zaprezentowały program artystyczny, pełen wierszy, piosenek i uśmiechów. Mimo tremy, mali artyści pokazali swoje zaangażowanie i ogromne serce włożone w przygotowania.
23W wydarzeniu uczestniczyli Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 4 Ewa Gerełło, Wicedyrektor Ewa Koszowska i Wicedyrektor Katarzyna Krauschar oraz zaproszeni goście, wśród których znaleźli się: Wiceburmistrz Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy Anna Lewandowska, Wiceburmistrz Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy Aneta Wachnicka, Dyrektor DBFO Robert Sagan, Naczelnik Wydziału Oświaty i Wychowania Zbigniew Konczewski i Przewodnicząca Rady Rodziców Agata Zwolińska.Obecność gości była dla nas ogromnym zaszczytem i dowodem na to, jak ważne jest wspólne budowanie społeczności lokalnej wokół edukacji.
Najważniejszym momentem uroczystości było złożenie ślubowania. Pierwszoklasiści przyrzekali być dobrymi uczniami, dbać o dobre imię szkoły, szanować nauczycieli, rodziców oraz koleżanki i kolegów. Po złożeniu przysięgi, Pani Dyrektor Ewa Gerełło wraz z zaproszonymi gośćmi dokonali symbolicznego pasowania każdego dziecka na ucznia Szkoły Podstawowej nr 4.
To wydarzenie na długo pozostanie w pamięci dzieci i ich bliskich. Wszystkim pierwszoklasistom życzymy wielu sukcesów, radości z nauki oraz wspaniałych chwil spędzonych w murach naszej szkoły!
📢 Wycieczka klas 5b i 5d w Góry Świętokrzyskie
2 października uczniowie klas 5b i 5d wzięli udział w niezwykle ciekawej wycieczce w Góry Świętokrzyskie.
Program wyjazdu był pełen atrakcji – najpierw udaliśmy się na górską wędrówkę, której celem było zdobycie Łysicy – najwyższego szczytu Gór Świętokrzyskich. Uczniowie z dużym zaangażowaniem pokonali trasę, a piękne widoki zrekompensowały wysiłek wspinaczki.
14Drugą częścią programu było zwiedzanie niezwykłej Jaskini Raj, jednej z najpiękniejszych jaskiń krasowych w Polsce. Bogactwo form skalnych, stalaktytów i stalagmitów zrobiło na wszystkich ogromne wrażenie.
Wycieczka była doskonałą okazją do integracji, aktywnego spędzania czasu i poznawania piękna naszego kraju. Uczniowie wrócili pełni wrażeń i nowych doświadczeń.
Warsztaty w Wojewódzkiej Stacji Sanitarno- Epidemiologicznej w Warszawie
Uczniowie klasy 3a i 3d wzięli udział w warsztatach „Poznaj grzyby – unikniesz
zatrucia”, zorganizowanych przez Oddział Promocji Zdrowia Wojewódzkiej Stacji
Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie. Dzieci miały okazję zobaczyć wystawę
grzybów, na której zaprezentowano aż 63 atrapy grzybów – jadalnych, niejadalnych i
trujących – a także świeże okazy pogrupowane pod kątem ich podobieństwa
zewnętrznego.15Wystawa została przygotowana w otoczeniu drzew, krzewów i elementów runa
leśnego, co stworzyło niepowtarzalny klimat lasu w samym centrum miasta.
Uczniowie mogli również zapoznać się z planszami edukacyjnymi, które ilustrowały
różnice między gatunkami grzybów oraz przypominały o podstawowych zasadach ich
bezpiecznego zbierania. Uczniowie poznali różnice między poszczególnymi
gatunkami oraz podstawowe zasady bezpiecznego zbierania grzybów.
Była to cenna i ciekawa lekcja przyrody połączona z praktyczną wiedzą o
bezpieczeństwie.
Biegi przełajowe
24 września, w ramach LIX Warszawskiej Olimpiady Młodzieży, odbyły się indywidualne biegi przełajowe dziewcząt i chłopców w różnych kategoriach wiekowych.
Zawodnicy mieli do pokonania dystanse o długości 800 m, 1000 m, 1500 m oraz 2000 m. Z każdej kategorii wiekowej do finałów warszawskich awansowało po 10 najlepszych zawodników i zawodniczek.
Z ogromną radością informujemy, że z naszej szkoły do finału zakwalifikowali się:
Karolina Mazurek,
Klara Baranowicz,
Patrycja Rzeczkowska,
Marcel Rodak,
Jakub Szymul,
Oliwier Urbaniak
Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom sportowej postawy i zaangażowania, a finalistom życzymy powodzenia w dalszej rywalizacji!
Archiwum Aktualności